Czy cold calling daje efekty w branży B2B?
![Czy cold calling daje efekty w branży B2B?](https://xpag.pl/wp-content/uploads/2021/02/czy-cold-calling-daje-efekty-w-branzy-b2b-img.jpg)
Specyfika branż B2B, a więc takich, gdzie działania kampanijne, marketingowe i sprzedażowe odbywają się między dwiema firmami, wymaga nieco innego podejścia niż w przypadku klientów indywidualnych. Samo podejmowanie aktywności promocyjnej i prezentowanie swoich produktów i usług wygląda zupełnie inaczej chociażby ze względu na wyższą świadomość odbiorcy co do swoich potrzeb. Mówiąc wprost: klient biznesowy lepiej i dokładniej wie, czego potrzebuje i szuka, więc prezentowana mu oferta powinna być konkretna, szczegółowa i pozbawiona typowego dla marketingu „lania wody”. Stosowane metody pozostają jednak zazwyczaj bez zmian, a jedną z nich jest cold calling, czyli po prostu rozmowa telefoniczna.
Czy taki sposób działa w segmencie B2B?
Jak najbardziej i co więcej, okazuje się niekiedy skuteczniejszy niż w przypadku kampanii kierowanych do osób indywidualnych. Powodem jest wspomniana większa świadomość odbiorców (klientów), ale również ich wyższe targetowanie. Pozyskiwanie klientów B2B opiera się bowiem na zasadzie starannego wyselekcjonowania rzeczywistych firm i instytucji realnie zainteresowanych ofertą, a nie dzwonienia do wszystkich po kolei. Dzięki takiej selekcji wygenerowanie leadów (danych kontaktowych do zainteresowanych osób firmie) jest efektywniejsze, szybsze i daje znacznie lepsze rezultaty. Bezpośredni kontakt z osobą decyzyjną w firmie klienta zapewnia szersze możliwości dogadania szczegółów, ale i przedstawienia oferty. W przypadku kontaktu e-mailowego lub za pośrednictwem innych form komunikacji, w tym broszur, teczek reklamowych, czynnik bezpośredniości znika, co nie pozostaje bez wpływu na wyniki. Sprawdź jak pozyskać klientów z pomocą agencji generującej leady.
Dodatkowo w przypadku pozyskiwania leadów w branżach B2B pośrednik zajmuje się jedynie znalezieniem zainteresowanego ofertą klienta, uzyskaniem od niego danych kontaktowych i przekazanie ich bezpośrednio do firmy, która zleciła leady
Dlatego efekt końcowy (podpisanie umowy) zależy już wyłącznie od samej rozmowy między przedsiębiorcami B2B, co znacząco podnosi konwersję. Kto w końcu, jak nie sama firma, lepiej przedstawi swoją ofertę i zachęci do skorzystania?