Pompa do każdego rodzaju oleju napędowego
Pomimo różnic między olejem napędowym a benzyną, podstawowe różnice leżą w samych silnikach.
Podczas gdy silniki benzynowe używają świec zapłonowych, które zapalają paliwo, gdy jest ono w komorze spalania, silniki Diesla z pompą wtryskową automatycznie wtryskują pewną ilość paliwa do ogrzanego powietrza o wysokim ciśnieniu, które automatycznie je zapala. Olej napędowy jest paliwem wytwarzanym z mniejszej jakości produktów naftowych. Podczas gdy benzyna wymaga wytworzenia dużej ilości przerobu ropy naftowej, olej napędowy nie wymaga tak dużej przeróbki, co było jednym z powodów, dla których jego emisja jest czasem bardziej brudna niż w przypadku benzyny. Nowoczesne silniki Diesla wykorzystują diagnostykę komputerową i bardzo czyste układy, dzięki którym olej napędowy jest jeszcze czystszy niż benzyna, dzięki dużej części układowi wtryskiwaczy. Tradycyjnie silniki Diesla zapewniają mniejszą moc, ale większy moment obrotowy niż silniki benzynowe.
Oznacza to, że benzyna spala się łatwiej i szybciej, i zapewnia siłę potrzebną do szybkiego przyspieszenia i osiągnięcia określonej liczby kilometrów na godzinę. Z drugiej strony silniki Diesla doskonale nadają się do ciągnięcia ładunków na duże odległości, dlatego wiele ciężarówek ma silniki Diesla. Ogrzane powietrze i ciśnienie w komorze natychmiast zapalały paliwo, dzięki czemu nie były potrzebne świece zapłonowe. Nowocześniejsza dystrybutorska pompa do oleju napędowego wykorzystuje tylko jedną pompę wtryskową, ale jest ona obracana, aby napełnić każdą komorę spalania w razie potrzeby i jest wyposażone w dodatkowe zawory, które dokładnie kontrolują ilość paliwa wprowadzanego do komory pompy. Dzięki elektronicznej kontroli zużycia paliwa przy każdym wtrysku można zaoszczędzić maksymalną ilość paliwa. Dzięki unikaniu stosowania świec zapłonowych i kontrolowaniu zużycia paliwa nowoczesne silniki działają również w celu oszczędzania energii, tym razem w postaci zużycia mniejszej ilości benzyny.