Dropshipping – co to jest i dlaczego chcesz pracować w tym modelu sprzedaży?

Dropshipping – co to jest i dlaczego chcesz pracować w tym modelu sprzedaży?

„Dropshopping – co to jest?” – takie pytanie powinien zadać sobie każdy, kto myśli o tym, aby rozpocząć karierę w branży e-commerce i nie chce na start dużo inwestować w magazyny i towar. Czym zatem jest ten model sprzedaży i dlaczego warto spróbować w nim swoich sił? Tego dowiesz się czytając ten artykuł.

Dropshipping – co to?

Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie: dropshipping – co to jest? To model prowadzenia sklepu, w którym możesz sprzedawać produkty online bez konieczności posiadania magazynu. Nie trzeba także mieć założonego sklepu internetowego, ani firmy (przynajmniej na początku. Jeśli dochód z e-sprzedaży zaczyna być większy niż 1300 zł, wówczas dobrze jest założyć swoją działalność).

Jak zatem sprzedaje się w tym modelu? Wystarczy wejść we współprace z hurtownią dropshippingową! To ona odpowiada za wysyłkę i magazynowanie towaru. Dzięki szerokim możliwością hurtowni, z łatwością można także poszerzać asortyment, którym chce się handlować. 

A jak zacząć sprzedawać w modelu dropshipping?

  1. Wybierasz hurtownie, z którą podpisujesz umowę o współpracy. 
  2. Zakładasz np. konto sprzedażowe na Allegro.
  3. Wstawiasz aukcje z produktem, który wybrałeś w hurtowni.
  4. Promujesz produkty wśród klientów.
  5. Gdy dochodzi do zamówienia towaru, wówczas zlecenie trafia do specjalnego panelu administracyjnego, z którego przesyła się je do hurtowni wraz z danymi o swoim e-sklepie.
  6. Hurtowania odbiera informację o złożonym zamówieniu, następnie pakuje towar i wysyła go pod wskazany adres. 

Sprzedawca w modelu dropshipping, podobnie jak w klasycznym modelu sprzedaży, zarabia na narzuconej marzy. Ustalana jest ona przez sprzedającego zgodnie z regulaminem hurtowni, z którą się współpracuje. 

Dropshipping – podejdź do tego z głową 

Pod kątem logistycznym dla właściciela e-biznesu takie działanie jest bardzo proste. Dzięki temu, że nie trzeba się troszczyć się o kwestie logistyczne, można np. dopracować strategię sprzedaży lub zająć się poprawą działań marketingowych, aby zdobyć jeszcze więcej klientów.  

Należy jednak pamiętać, że do sprzedaży w modelu dropshipping trzeba podejść z rozwagą. Aby czerpać z zyski ze swojej działalności, przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji, dokładnie przemyśl, jakim towarem chcesz handlować. Dobrze przemyśl także aspekt tego, jaki produkt chcesz sprzedawać.  Produkt. Okazuje się, że w modelu dropshipping rozmiar ma znaczenie, ponieważ niektóre hurtownie, w momencie, gdy klient zwraca towar, nie przyjmują go do siebie. To oznacza, że zwrócone produkty trzeba samodzielnie magazynować. Dlatego, jeśli masz np. małe mieszkanie, postaw na produkty niewielkich rozmiarów. 

Nie bez znaczenia jest także sprawny kanał sprzedaży oraz dobry marketing. Dobrze jest także rozważyć kompleksowa integrację, ponieważ samodzielna obsługa dropshippingu może okazać się dużym wyzwaniem. Specjalistyczny program np. od Apilo (daw.ErpBox) ułatwi i zoptymalizuje współprace z hurtownią dropshipping. Dowiedz się więcej: https://apilo.com/pl/jak-zaczac-sprzedawac-w-dropshippingu-skuteczne-rozwiazania-dla-e-sklepow/.